icon-phone arrow icon-search mail pinterest google-plus facebook instagram twitter youtube linkedin whatsapp

Rotenburg an der fulda 17 t/m 19 januari 2020

Het weekend staat voor de deur en dit betekent voor Bicycle Showband Crescendo een muzikaal weekend in Duitsland, waar we voor het laatst nog drie keer onze (Marsparade) show laten zien. We gaan deelnemen aan het evenement ‘Sport & Show Rotenburg’. Een spectaculaire combinatie van acrobatiek, dans en muziek. Op naar Rotenburg an der Fulda!

Het vertrek uit Opende staat gepland om 05:30 uur. De spullen worden in de laadruimte van de bus geplaatst. Het ontbijt wat nog op het aanrecht ligt ‒  van een van onze leden ‒ , wordt nog snel door vrouwlief naar de bus gebracht. We rijden nog maar net de straat uit of daar galmt het eerste nummer van Nicole & Hugo al door de speakers met ‘Goeiemorgen, morgen’! Met een kleine zes uren rijden arriveren we rond 11:30 uur in Rotenburg, in de Duitse deelstaat Hessen.

Hoog boven Rotenburg ligt het hotel en de arena (Gӧbel-Hotels-Arena) waar we de komende dagen zullen vertoeven. Een hotel en arena aan elkaar verbonden middels lange gangen, het lijkt wel een doolhof. Het uitzicht over het stadje is schitterend en de eerste beelden van de vergezichten worden direct vastgelegd. Nadat we de bus en vrachtwagen (die al eerder is gearriveerd) hebben uitgeladen, brengen we onze uniformen en instrumenten naar onze omkleedruimte. Na een heerlijke lunch is het tijd voor de repetitie. Om alle elementen in de show goed te laten verlopen is het altijd fijn om de hele show door te nemen met de leden die mee zijn.

De kamers worden ingedeeld, tijd voor de check-in. Er zijn leden die richting het wellnesscentrum gaan voor een duik in het zwembad of een bezoek brengen aan de sauna. Anderen relaxen op de hotelkamer of genieten van een wandeling in de omgeving. Na een vrije middag en avond is het tijd voor de show. We zijn het slotstuk in het programma in de uitverkochte arena. Even inspelen en omstreeks 21:30 uur zetten we het eerste nummer van de show ‒ Crazy in March ‒  in. Het blijft toch altijd weer een unieke belevenis om met deze prachtige groep, zoveel mensen te amuseren. Een overweldigend applaus, kippenvel-momenten! De show is afgelopen en alle andere 200 artiesten lopen de arena in voor de finale. Vier nummers brengen we ten gehore. De dansgroepen dansen op de door ons gespeelde ‘tulpen uit Amsterdam’ en iets na 22:00 uur fietsen we tevreden de arena uit.

De volgende ochtend kunnen we tot 10:30 uur het luxe ontbijt nuttigen, prima verzorgd! Het lijkt wel een snoepreisje, want we hoeven die middag pas laat klaar te staan voor de show. We besteden onze vrije tijd in het hotel met tal aan faciliteiten, of genieten van een steile wandeling richting het laaggelegen vakwerkstadje Rotenburg. Cultuur snuiven, een bak koffie in de taverne langs de rivier de Fulda of een heerlijke currywurst met friet, wij hebben niks te klagen. De stad zelf telt ongeveer 13.000 inwoners en na een pittige klim terug of een heerlijk ontspannende dag in het hotel, staan we om 15:30 uur klaar in ons Volendamse klederdracht voor show nummer twee! We slaan (en blazen) ons er weer goed doorheen. Nog één show te gaan!

Vanavond hoeven we pas klaar te staan om 22:00 uur. Sommige leden doen de zwembroek maar weer aan en op naar het zwembad, anderen nemen tijd voor het avondeten. De hele dag kunnen we aanschuiven bij het eten, we worden hier op onze wenken bediend. Een top organisatie!

De tijd vliegt en voor we het weten staan we alweer achter de bühne voor show nummer drie. De lichten aan en daar fietsen we nog een keer die ingenieuze show. Niet alleen voor een uitverkochte arena, maar ook live op social media. Hoe vaak hebben we deze show opgevoerd in en buiten Europa? Geen idee, maar het is altijd een groot succes geweest. De dagprijs ‒ het paukje ‒ en de publieksprijs tijdens het WMC in Kerkrade. De optredens in Roemenië, het Rode Plein in Moskou, maar ook in Zuidhorn. Taptoes in Nederland, Musikparades in Duitsland, festivals in Noorwegen, België, Luxemburg en Hongarije. Nog een keer het succesvolle showelement vanaf ‘At a Dixieland Jazz Funeral’. Het publiek geniet, wij genieten en na de allerlaatste crash dragen we de fiets voorgoed ten grave.

Na de finale claimen we met zijn allen een deel van de speelvloer. We nemen niet alleen afscheid van de show, maar ook van een zeer actief lid. Tineke heeft besloten om na 39 actieve jaren de tenorsaxofoon aan de kant te leggen en dit is haar allerlaatste show. Gelukkig blijft ze haar bestuurlijke functie binnen de vereniging uitoefenen. Met een lach en veel tranen spelen we voor haar een welverdiende muzikale ovatie. Tineke, bedankt!

Omkleden, fietsen inladen en op naar de foyer! De organisatie heeft namelijk voor de deelnemers een afterparty georganiseerd. De voetjes gaan van de vloer, de polonaise wordt ingezet en het blijft gezellig tot in de late uurtjes. Zondagochtend, na het ontbijt, is het tijd om huiswaarts te keren. We hebben genoten van dit weekend Rotenburg en omstreeks 14:30 uur zet Wiebenga Reizen ons weer veilig af in Opende.

Voor de komende maanden staan er weer mooie optredens op de planning. Eind maart zullen we voor het eerst de nieuwe show in Duitsland ten gehore brengen, tijdens de Musikparade.